knapeninzuidafrika.reismee.nl

Bungyjumpen, vogelparadijs en braaien

Vandaag stond het bungyjumpen van Ashley en Vince op de planning. Beiden hadden er enorm veel zin in. Net voor 9.00 uur parkeerden we onze auto bij de attractie. Er stonden 2 meiden uit Zwitserland te wachten om te gaan springen. Ashley en Vince mochten met deze 2 meiden mee. Na het opnemen van het gewicht en andere formaliteiten werden ze begeleid naar brug waar vanaf zij gingen springen. Let wel:diepte 219 meter! Er waren maar liefst 8 medewerkers die de 4 springers geruststelden en klaar maakten om te kunnen gaan springen. Vince mocht als 2de, Ashley als 3de springen. Ad, Monique en Joy konden dit vanaf een grote afstand volgen door het fototoestel enorm in te zoomen. De adrenaline was van de gezichten af te lezen. Ze vonden het beiden echt enorm "vet" en waren zelfs bereid om de sprong gelijk nogmaals te doen. Helaas... Ze moeten dit maar herbeleven door het bekijken van de foto's en video. Na de sprong ontbeten we nog met elkaar en vervolgenden we onze weg richting Plettenberg's Bay.

Aangezien we nog een hele dag voor ons hadden, konden we kiezen wat we wilden doen. Nu wilde het toeval, dat in deze omgeving het park Birds of Eden zich bevond. Vogels kijken is een favoriete bezigheid van Ad, dus het was duidelijk waar wij onze tijd aan zouden besteden. Het park was ruim opgezet en kon echt het Hof van Eden worden genoemd. Een nadeel; de vogels konden niet buiten de gespannen doeken konden komen. We brachten ook een bezoek aan Monkeyworld, wat naast het park Birds of Eden lag. Een gids leidde ons rond en vertelde ons alles over de apen die in dit park verbleven. Overigens waren het bijna allemaal monkey's die daar verbleven. Apen zouden in het park te dominant zijn en alles slopen. De beesten waren gelukkig wel tam, maar niet brutaal.

Nadat wij ons hadden geïnstalleerd bij Redbourne, reden we richting de Spar om alle toebehoren voor een braai aan te schaffen. Langs de weg waren braaiplaatsen gemaakt waar een ieder gebruik van kon maken. Ad en Vince waren helemaal in hun element. Terwijl onze buiken aardig vol raakten, liepen toevallig 2 mannen langs die de hele dag al op zoek waren naar werk. Zij waren hierin niet geslaagd, maar hadden wel enorme honger. Wij nodigden hen uit om mee te eten, wat zij maar al te graag accepteerden. Een van de twee deed ons denken aan Abdragman, die vele jaren bij Ad in de tuin heeft gewerkt.

Na de braai reden we door richting het strand, waar Vince zijn kunde als sport en spelbegeleider duidelijk liet zijn. Hij verzon diverse spelletjes met tennisballen, wat iedereen maar al te graag aan meedeed. Doordat wij zo laat hadden gebraaid, was er weinig plaats over voor een diner. Vandaar dat wij kozen voor uitsluitend een dessert bij The Fat Fish. We sloten de avond af bij de open haard bij de receptie, terwijl we zagen dat het in Nederland op dit moment 31 graden Celsius is. Waarschijnlijk nemen wij vanavond een extra deken op ons bed :)

Sonja

Stoer hoor Ashley en Vince! Hier in Nederland is het inderdaad subtropisch. Slaap lekker.