knapeninzuidafrika.reismee.nl

Annulering kooiduiken en door naar Kaapstad

Vanmorgen konden wij om 7.00 uur zelf wat ontbijt uit het keukentje pakken, hadden John en Lesley ons verteld. Wij namen allemaal (op Vince na dan) nog even een Primatour in tegen zeeziekte en reden richting Kleinbaai. Daar aangekomen ontvingen wij het slechte bericht dat de schipper zojuist de boottocht had afgelast. Het was te slecht weer op zee. Hoewel we allemaal erg teleurgesteld waren, waren we ook blij dat we met slechte weersomstandigheden niet op zee hoefden te verblijven. Ondanks het innemen van de Primatour vertoonde de maag van Monique wel de verschijnselen van zeeziekte. Helaas.

We besloten via de kustroute naar Kaapstad te rijden, onze laatste plaats waar wij gedurende deze reis verblijven. Het was een schitterende route. Voor Ad wat lastig om te volgen, aangezien hij de hele reis achter het stuur zit. Gelukkig doet hij dat graag en is hij inmiddels gewend aan het rijden op de linker rijbaan en met zijn linkerhand te schakelen.

We maakten een stop bij Betty's Bay. Bij dit plaatsje was een kolonie Amerikaanse pinguïns te zien. Via een houten loopbrug konden we door hun verblijfplaatsen heen lopen en deze van zeer nabij bekijken. Een mooi gezicht, deze kleine pinguïns.

Eenmaal aangekomen in Kaapstad bij Sweet Orange gaan we na een introductie de stad in. We huren 5 huurfietsen en verkennen op die wijze de stad. Gelukkig schijnt op dat moment de zon en is het extra lekker om zo de stad te verkennen. Helaas zijn niet overal fietspaden aangelegd, dus het is even behelpen. Bij Waterfront ontdekken we een soort kermis met een groot reuzenrad, straatartiesten en dweilorkest. Bij Volo Tele, waar we in Umhlanga ook gegeten hadden, nuttigde we een zeer verlate lunch. 's Avonds hebben alleen de mannen nog zin in diner. Aan de overkant ontdekken zij een soort pub, Jerry's genaamd, waar zij lekker sport kunnen kijken en burgers kunnen eten.