knapeninzuidafrika.reismee.nl

Afsluiting: Cape Point in de stromende regen

In de nacht is goed te merken dat er een weersomslag heeft plaatsgevonden. Regen en wind doen goed hun best. Ad wil zeker niet bij de pakken neer gaan zitten en besluit dat we vandaag daarom beter richting Cape Point kunnen rijden. De weg hiernaartoe is prachtig; het weer echter niet. Vanuit de auto kijken we naar de pinguïns bij Boulders Beach. Bij Kaap de Goede Hoop verlaten we alleen de auto om het restaurant '2 Oceans' te bezoeken. Wat overigens een toprestaurant blijkt te zijn. Wat moet het hier prachtig zijn op een mooie droge lentedag. We rijden via de westkant weer terug richting Kaapstad. Chapman's Peak, net voor Hout Bay is werkelijk adembenemend. Wat een mooi stuk om doorheen te rijden. Eenmaal bij Hout Bay aangekomen duiken we in een klein schuurtje, omgetoverd tot een zeer sfeervol koffiehuisje. De regen komt met bakken uit de lucht, waardoor op sommige wegen modderstromen ontstaan. Wij als Nederlanders betreuren het weer, de Zuid-Afrikanen zijn er meer dan blij mee. Gelukkig maar:). We rijden door richting het vliegveld, waar we dit keer echt ruim op tijd aankomen. Tijd voor diverse spelletjes, shoppen en wat eten. Om 22.10 uur gaan we boarden. Verwachte aankomsttijd in Amsterdam: 10.30 uur. We kijken allen terug op een super vakantie in een prachtig land wat we graag nog in een ander jaargetijde terug willen zien. Mogelijk dus niet ons laatste bezoek aan Zuid-Afrika.