knapeninzuidafrika.reismee.nl

Robberg en slapen in vogelparadijs

Woensdag 20 juli 2016

Na het ontbijt schudden we de alleraardigste manager de hand en reden we richting het centrum om daar onze gids op te halen. Deze gids nam ons mee naar Robberg, een eiland wat ook een natuurreservaat is. Hij toonde ons de Nelson Bay Cave, waar overblijfselen vanaf de steentijd terug te vinden waren. Sporen van mensen die in deze grot hebben geleefd waren hier terug te vinden. Eenmaal weer buiten klommen we behoorlijk omhoog en zagen we beneden in het water haaien zwemmen en op de rotsen zeehondjes zonnen. Er was helaas niet voldoende tijd om het hele eiland te lopen, iets wat wij zonder gids waarschijnlijk wel hadden gedaan. Al pratende met de gids begreep Vince dat hij dat de gids ook voetbal speelde en vanavond toevallig moest trainen. Vince hoopte dat de gids een paar voetbalschoenen in maat 46 kon regelen, zodat hij mee mocht trainen. Na wat telefoontjes heen en weer bleek dit helaas niet te gaan lukken.

Naast deze wandeling hadden we voor deze dag niet veel op het programma staan. Ook geen lange autorit, want we hoefden maar 30 km te rijden naar onze volgende bestemming, de Bamboo Guesthouse in Knysna. Het was een bijzonder guesthouse, wat een beetje bohémien aandeed. In een soort vogelparadijs stonden kleine huisjes met open haard en hemelbed, zwembad en ligstoelen en een eigen volière. Alles zo ingericht dat je niet weet waar je moet kijken, zowel in het huisje als daarbuiten.

Op advies van de eigenaresse lunchten we bij East Head Café, een mooi restaurant op een mooie plaats. We doken ook de stad nog even in om daar wat kleine inkopen te doen. Het was een leuk stadje met diverse kunstobjecten waarin stromend water een grote rol speelt. Na wat relaxen reden we weer terug naar het stadje voor een diner. In vergelijking tot de andere dagen wel erg relaxed allemaal, waar we ook wel weer even aan moesten wennen.