knapeninzuidafrika.reismee.nl

Naar St Lucia

Na een ontbijt in Swaziland rijden we toch weer op tijd weg. We hebben weer een pittige rit van 380 km voor de boeg. Daarbij komen dan nog de formaliteiten die wij moeten doorlopen bij de grensovergang. En dan wel precies zoals het moet... :)

Het landschap waar wij doorheen rijden is heel divers. Er zijn ontzettend veel koeien en geiten die langs de weg lopen. In Zuid-Afrika zagen wij steeds lifters langs de weg; in Swaziland nauwelijks. Langs de weg werden wel diverse etenswaren en gebruiksvoorwerpen ter verkoop aangeboden. We konden de lekkere ananassen niet weerstaan.

In St Lucia rijden we naar het Rhino Coast Guesthouse, waar we voor de komende 3 dagen verblijven. Het ziet er heerlijk uit, met een klein zwembad. De temperatuur is tot op heden nog niet zo lekker geweest. In korte broek vertrekken we richting een restaurant voor een late lunch of vroeg diner, waarna we nog een kort bezoek brengen aan het stand. Overal borden waarop staat "pas op voor de nijlpaarden in de avond". Deze lopen hier dus gerust het dorp in. Door het late avondeten redden we het met wat fruit in de avond. We spelen een paar spelletjes en duiken daarna weer ons bed in.