knapeninzuidafrika.reismee.nl

Dwars door Kruger

Vanmorgen moesten we om 7.30 uur ontbijten, omdat we een behoorlijke rit voor de boeg hadden door het Kruger Park. Paniek toen bleek dat wij de voucher voor het park niet konden vinden. Gelukkig voldeed een geschreven versie ook, meldde de "mevrouw de kampchef" ons. Bij de poort moesten we echter wachten; het was toch niet zo eenvoudig. Wat bleek....we hadden onze reisbescheiden bij Thornhill laten liggen. Dank!

Over de zandpaden bereikten we de Orpen-gate van het Kruger Park. Na het invullen van alle gegevens mochten we het park in. Er waren nauwelijks eet en plas plekken, dus we moesten alles welbedacht doen. Voor Ashley reden om maar niets te drinken. Echter....dat mocht niet baten. Ze moest toch echt veel te nodig. Bij de boabab boom sprong ze uit de auto, deed haar plas en kwam snel de auto weer in. Volgens Monique echter allemaal niet snel genoeg.

Het was een prachtige tocht waar we echt heel veel dieren hebben gezien. Olifanten, leeuwen, buffels, gnoes, kudu's, neushoorns, nijlpaarden, waterbokken, impala's, diverse bokken, giraffen, mooie vogels... teveel om op te noemen. Heel bijzonder was een kadaver wat werd aangevreten door gieren, 1 leeuw en jakhalzen. Net een film op televisie. Ook zagen we vechtende olifanten, wat volgens Monique te spannend was om te blijven kijken. Gelukkig hebben we wat op film gezet.

Tegen 17.30 uur kwamen we aan in Berg en Dal Rest Camp, aan de rand van het Kruger Park. Te vergelijken met Center Parcs. Gelukkig net op tijd, want een half uur later was alles gesloten.

De dames gaven de voorkeur aan een lekkere kipsalade en carpaccio, de mannen waren iets stoerders van plan. Zij haalden in de supermarkt allerlei stukken wild vlees (kudu en impala). Zij kregen wat hulp en benodigdheden van de Zuid-Afrikaanse buurman. Hoewel het niet allemaal geweldig smaakte, was het wel een geweldige ervaring. Vince zorgde er 's avonds voor dat het haardvuur buiten aan bleef en wij nog een spelletje Kolonisten konden spelen. Tevreden doken we allen ons bed weer in.