knapeninzuidafrika.reismee.nl

Bijenkorf huisje in Swaziland

Vandaag stond Swaziland op de planning, een rit van 290 km. Het eerste stuk van de reis ging wederom door het Kruger Park. Swaziland is echt een ander land omsloten door Zuid-Afrika, dus er moest nog wel wat geregeld worden om daar binnen te komen. Alle handelingen voelde bureaucratisch aan, maar namen niet zoveel tijd in beslag. En... mooi weer wat stempels in je paspoort :) Je zal maar 12 jaar zijn en in je paspoort al stempels hebben van Turkije, Thailand, Vietnam, Zuid-Afrika en Swaziland!

Dit keer waren we eens op tijd bij de plaats van bestemming. Eigenlijk zelfs te vroeg. Het Mlilwane Wildlife Sanctuary Rest Camp ligt in een natuurpark, waarin zebra's, nijlpaarden, zwijnen, impala's, gnoe's, buffels en krokodillen vrij rondlopen. We waren blij verrast dat we in een beehife (bijenkofhuisje) konden slapen. Fantastisch. Wel van alle gemakken voorzien, wat wel prettig is. Het heeft de vorm van een bijenkorf, voorzien van een rieten dak.

Na de lunch gaat Joy even lekker plat, de rest stapt op de mountainbike voor een tochtje door het park. Echt even afzien (tenminste voor het wat oudere duo).

Na nog een spelletje Kolonisten in het midden van alle bijenkorven sluiten we aan bij het buffet in het restaurant. Het eten komt ons bekend voor; het is ongeveer gelijk aan dat wat we bij Thornhill hebben gegeten. Na het eten volgt nog een optreden van een dans/zang groep uit Swaziland. Wij zijn tegen die tijd al in onze bijenkorven. Ad en Monique kleden zich snel aan; de trommels nodigen teveel uit. Bij de dansers lijkt het erop dat degene die zijn benen het snelst zo hoog mogelijk kan opgooien, wint.